tirsdag 10. august 2010

En sporvogn til besvær – 3.og forhåpentlig siste del!


Da har det under skjedd, som svært få inntil nylig ikke holdt for sannsynlig:

NSB har unnlatt å svare på min advokats brev, som på nytt påklaget den frenetisk strenge bøteleggingen av min skjebnesvangre togtur den 9.mars i år. Historien for øvrig er å lese her på bloggen, hhv under april (27) og juni (25).

3-ukers fristen har nå utgått for tilsvar fra NSBs side. I henhold til min advokat kan saken dermed regnes for avsluttet!

NSB har til nå imidlertid ikke engang giddet å sende et svar om hvor saken står. Det sier vel sitt om kundeservice-kontoret ved statsbanene, som garantert har flere og mer presserende saker liggende i bunken i disse travle høstdager. Dette regner jeg med at min fremragende sakfører i Help Forsikring AS nok har spekulert i, og vunnet på NSBs byråkratiske sommel. En genistrek, spør du meg.

Vår seier over det mektige NSB-uvesenet viser med all tydelighet at man faktisk ikke behøver å legge seg flat for urettferdigheten – selv om det i dette tilfellet kun dreide seg om en skarve tusenlapp. Den moralske seieren og hevet selvfølelse er selvsagt av langt større verdi. Så stor at den jamen fortjener en aldri så liten feiring.

Champagne-glasset er hevet og stemningen er upåklagelig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar